Om bara 4 minuter har du bokat din första frakt

Så fungerar Sendify

Steg 1

Registrera ditt företag

För att börja boka frakter behöver du skapa ett konto i Sendify. Det tar ungefär 2 minuter och är helt kostnadsfritt. Ange bara företagsnamn, mailadress, telefonnummer och ett lösenord.

Steg 2

Se ditt fraktpris direkt i systemet

Sendify söker igenom 100-tals fraktlösningar från de ledande fraktbolagen direkt i systemet, och presenterar de bästa för dig. Du gör bara en sökning där du anger destinationen och vad du vill skicka. Priset du ser på skärmen, är det du faktiskt betalar för din frakt. Inga konstigheter, inga dolda avgifter eller extra tillägg.

Steg 3

Boka din frakt

Välj det fraktalternativet som blir billigast, eller det som passar dig bäst i ledtid. Du bestämmer. Sen är det bara att klicka på “Boka”.

Steg 4

Skriv ut fraktsedlarna och invänta upphämtning

Ett bekräftelsemail skickas automatiskt ut till dig, samt till mottagaren. På så vis vet båda parter att godset är på G. Upphämtningen är också bokad automatiskt. Så medans du väntar på transportören skall hämta upp godset, kan du passa på att skriva ut och sätta fast fraktetiketterna. Enkelt, eller hur?

Steg 5

Alla dina frakter, på en samlingsfaktura

Alla dina bokade frakter samlas på en faktura. Vi fakturerar varje onsdag via mejl, med 20 dagars betalningsvillkor. På så sätt kan du boka med flera transportörer, men hålla koll på fraktkostnaderna genom en enda samlingsfaktura.

Redo att förenkla din företagsfrakt?