Fraktpartner

Textalk - Webbshop & frakt, fast 2018

Information
Beskrivning av Textalk

Testa kostnadsfritt i 30 dagar och bygg upp din webshop.

FÖRSÄLJNING/SUPPORT

010-3303091
sales@sendify.se

Stora eller små paket, utrikes eller inrikes - vi har lösningar på allt

Ingen transportör är bäst på allt. Men vem har tid att sitta och jämföra olika lösningar själv för varje frakt? Sendify byggt just för automatisera denna process och säkerställa att du hittar den bästa lösningen för din sändning – varje gång. Varje gång du gör en sökning så söker Sendify genom hundratals med lösningar och presenterar de bästa alternativen till dig. I slutändan så är det viktigt för oss att du själv får välja vilket alternativ som du föredrar – prioriterar du pris, ledtid eller kvalitet?

På Sendify är vi dessutom trötta på tråkiga gränssnitt och en användarvänlighet som snarare påminner om 1999 än 2019. Därför Sendify är byggt för att vem som helst bli en fraktexpert på nolltajm och kunna både snabbt och enkelt kunna hitta de bästa fraktlösningarna gång på gång.

Bokningstjänst

Jämför och boka med de ledande transportörerna - på bara sekunder

Logistiksupport

Ibland blir det fel - vi finns här för dig på chat och telefon

Samlingsfaktura

Boka på över 20 fraktavtal med 5 olika transportörer - få bara en faktura

Kostnadsfritt

Ingen bindningstid, ingen startkostnad - betala bara för det du skickar

Jag skickar bara varubrev - är Sendify för mig?

Kunder förväntar sig olika leveransalternativ. Studier visar gång på gång att när du kan erbjuda fler, bättre leveransalternativ till dina kunder så kommer du att kunna öka konverteringen.

 

Som alternativ till varubrev rekommenderar vi DHL Service Point. Med spårbara paket blir det lättare för transportören att leverera enligt dina förväntningar, dessutom håller spårningen både dig och din kund uppdaterad under tiden. Men är den något högre kostnaden försvarbar? Låt kunden bestämma. Vissa kunder kommer vara villiga att betala delvis eller hela frakten ifall det innebär en högre leveranskvalitet, så som spårning och möjligheten att hämta hos ombud.

 

Dessutom, med spårbarhet behöver din kundsupport inte besvara status på paketen, istället aviseras kunderna när paket är på väg och hålls uppdaterade hela vägen fram. Du får även en kvittens på att kunden har hämtat ut paketet hos ombud. Sendify erbjuder pressade priser på paket, och då systemet har koll på dolda kostnader så som drivmedelsstillägg har du full transparens på vad sändningen kommer att kosta. Har du inga dolda kostnader? Då vet du inte om det. Det bästa av allt: genom Sendify får du gratis upphämtning med DHL och du slipper lämna varubreven på företagscentrat.

Få kontroll på kostnaderna med Sendify

Med Sendify förekommer inga dolda avgifter, inga bindningstider eller andra omkostnader som du inte räknat med, de siffror du får när du beräknar frakt är det du betalar.  I korthet så betalar du endast för det du skickar, oavsett hur ofta eller hur stora volymer som du behöver skicka.

 

Med vårt system får du som företagare kontroll över hela din logistik. Vi har en Cost Control som innebär att du kan jämföra ditt bokningspris med det fakturerade priset från transportörerna och upptäcka tillfällen då du får tillägg eller andra extrakostnader. Dessutom, när du bokar via Sendify får du bara en faktura – oavsett hur många olika transportörer du använder. Samlingsfaktura skickar vi ut en gång i veckan och har 20 dagars betalningsvillkor.

 

Har du några frågor eller funderingar så är det bara att ta kontakt med oss via chatten eller telefon: 0103303070

Vi får alla tillgängliga alternativ direkt i systemet, bara ett klick bort. Det enda jag behöver göra är att välja – vill jag ha det billigaste eller snabbaste alternativet?

Henrik Karlsson, Key Account Manager på VANS

Vi bjuder på första bokningen!

Vi tror att du som använder textalk kommer att älska Sendify. För att du ska känna dig extra sugen på att testa vår tjänst så drar vi av 100 kr på din första sändning. Registrera ditt företag på några knappklick och ange “textalk” som fakturareferens när du lägger din första bokning så drar vi av det på fakturan.