Sendify

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Läs mer

Boka DSV frakt i Sendify och få billigare fraktpris

Boka DSV frakt i Sendify och få billigare fraktpris

Genom att boka DSV frakt genom Sendify får företagare upp till 85 % rabatt på fraktpriset. Men hur? Jo, den samlade fraktvolymen av alla bokande företag i Sendify gör att vi kan förhandla fram billiga fraktpriser med alla de transportörer som är anslutna i Sendify. DSV är en av dem!

Kom igång direkt
Frakta styckegods och partigods – över hela världen

Frakta styckegods och partigods – över hela världen

DSV är transportören för dig som letar efter transporter för styckegods och partigods, både inom Sverige och till och från Europa. DSV är ett tryggt val för tyngre gods som inte är tidskritiska. Kom ihåg att du jämför priser, bokar och spårar alla dina transporter i vårt smarta system.

Kom igång direkt

Boka transport med DSV i Sendify

Boka transport med DSV i Sendify och skicka DSV styckegods och partigods runtom i hela världen – till ett rabatterat fraktpris. Osäker på vilken fraktprodukt som passar dig bäst? Oroa dig inte, i Sendify gör du enkelt en kostnadsfri sökning och hittar det bästa alternativet för just din försändelse.

Kom igång direkt

Vanliga frågor

Vad innebär en förväntad leveransdag?

När du bokar en frakt hos oss så får du alltid upp en förväntad leveransdag i systemet. Något som är värt att poängtera är att en förväntad leveransdag inte är en garanterad leveransdag hos flera av våra transportörer. Varken DHL eller DSV garanterar leverans en viss dag utan det är endast en förväntad leveransdag som syns i systemet. Har du några frågor gällande din förväntade leveransdag är du välkommen att höra av dig!

Vilka transportörer finns i Sendify?

I Sendify får ni tillgång till transportörerna DHL, DSV FedEx, TNT och UPS. Har ni tidskritiska sändningar kan vi rekommendera era att kontakta vårt systerbolag Express Delivery Sweden.

Klicka här för att utforska DSV fraktprodukter i Sendify.

Vad är en tilläggsfaktura?

Ibland blir vi tilläggsfakturerade av transportörerna och då skickar vi ut dessa i efterhand till er. Det kan ex handla om att ni uppgett fel dimensioner eller vikt när ni bokade eller att pallen visade sig vara icke stapelbar etc. I den här artikeln listar vi de olika tilläggen som kan uppkomma i efterhand med respektive transportör

Behöver jag kundnummer för att använda Sendify?

Du behöver inte ha ett kundnummer hos transportörerna för att använda Sendify och skicka med våra anslutna transportörer. Du kan enkelt registrera dig och boka frakt direkt i tjänsten. När du registrerar dig får du tillgång till våra fraktavtal med transportörerna DHL, DSV, TNT, UPS och FedEx.

Varför ska jag försäkra mitt gods?

När du bokar en frakt med en våra transportörer så ingår inte försäkring av godset. Om godset skadas eller kommer bort och du inte har försäkrat godset riskerar du att förlora en stor del av godsets värde om du inte tecknat en försäkring. De flesta transportörer ersätter gods i enlighet med NSABs riktlinjer utan försäkring. Denna ersättning skiljer sig beroende på vilken transportör du bokar med och vilken fraktprodukt du skickar.

Stapelbart eller icke stapelbart gods?

I tjänsten har du möjlighet att ange om ditt gods är stapelbart eller inte vid bokning – i den här artikeln beskriver skillnaden och när du ska ange godset som ej stapelbart. Stapelbart Ett gods klassas som stapelbart om det har en platt ovansida och man kan placera ett annat gods med samma vikt ovanpå. Pallgods Exempel, en pall som väger 400kg ska kunna tåla en annan pall på 400kg och vara utformat så att det går att placera pallen ovanpå. Stapelbart gods bokas utifrån volym (m3) men ej stapelbart gods bokas och debiteras efter flakmeter (flm). Om du bokar en pall som inte har regelbunden form eller innehåller ömtåligt gods så måste du därmed ange att den inte är stapelbar för att undvika tillägg. Följande fraktprodukter kan du skicka hel- och halvpall med: DHL Pall DHL Parti DHL Stycke DSV Road Stycke TNT Express TNT Economy Express. Paketgods När du skickar paket så klassas de i regel som stapelbara fast än de hanteras tillsammans med andra paket i burar. Anger du att paketet som ej stapelbart vid bokning så kommer du få upp färre lösningar i tjänsten då en del av våra transportörer ex. UPS räknar alla paket som stapelbara. Om du skickar ömtåliga paket med TNT måste du ange att paketet inte är stapelbart för att vara säker på att inte få tillägg i efterhand.