Logistik för dig inom tillverkningsindustrin
Logistik för dig inom tillverkningsindustrin

Skicka paket och pallar
med Sendifys frakttjänst
De flesta tillverkande företag har ett varierande fraktbehov. Därför kan du skicka allt från lätta paket till tunga pallar med Sendifys fraktbokningstjänst. Få en offert direkt för din frakt genom att fylla i adress, vikt och dimensioner för ditt gods.
- Boka med DHL, UPS, DSV, TNT & FedEx
- Ta del av 20 färdigförhandlade fraktavtal
- Få en offert direkt utan dolda kostnader
Företag som jobbar med tillverkning sparar i snitt 20% i fraktkostnad
Som företagare inom tillverkningsindustrin sparar du i snitt 20% i fraktkostnad när du fraktar med Sendify och i snitt 30% när du fraktar med Sendify Plus. Se några prisexempel till höger eller beräkna ditt fraktpris för en exakt kostnad.

Skicka större gods med Sendifys fraktförmedling
Tillverkande företag använder Sendifys fraktförmedling för att skicka större gods med sjö, väg, tåg och flygfrakt. Skicka pall, container eller lastbil och få hjälp med allt från tullklarering till vidaretransport. Gör en förfrågan till våra fraktförmedlare.
- Snabb bokningsprocess utan förhandling
- End-to-end lösning med vidaretransport
- Personlig hjälp före, under & efter frakten

Ett system för all din frakt
Glöm sju olika inlogg, sju olika fakturor till sju olika transportörer. I Sendify kan du som jobbar inom tillverkningsindustrin samla all din logistik på samma ställe. Minimera det administrativa arbetet genom att integrera ditt affärssystem och betala alla dina frakter med en samlingsfaktura. Det är logistik, fast utan det jobbiga.

Få hjälp med sändningen, eller bolla en logistikfråga
Vi vet att logistik är svårt. Därför finns vi här för dig om du vill ha hjälp med att frakta en nytillverkad produkt, eller om du bara vill bolla en logistikfråga. Kontakta vår fraktexpert för personlig hjälp före, under och efter din sändning. Vi svarar inom minuter.
- Mejla till sales@sendify.se
- Ring till oss på 010-3303091
- Få hjälp inom några minuter
Fraktexperten Rasmus svarar på de vanligaste frågorna
Hur fungerar supporten i Sendify?
I Sendify får du hjälp före, under och efter din sändning. Du kan kontakta vår support via chatt, mejl och telefon för att få hjälp med en sändning eller för att bolla en logistikfråga.
Öppettider
Måndag: Kl. 09.00-17.00
Tisdag-torsdag: Kl. 08.00-17.00
Fredag: Kl. 08.00-16.00
Kontaktuppgifter
Mejl: contact@sendify.se eller sales@sendify.se
Telefon: 010-3303091
Genomsnittlig svarstid
5 minuter
Genomsnittligt kundbetyg
4.7/5 på Trustpilot
Hur lång är ledtiden i Sendify?
Hur lång ledtiden är beror på om du väljer att boka med ekonomi- eller expressfrakt samt vart du skickar från och till.
När du gör en prissökning för din frakt i Sendify så tar systemet alltid fram fraktalternativ för både ekonomi- och expressfrakt.
Du har alltså alltid tillgång till expressfrakt i Sendify, men för att veta ledtiden för din frakt så behöver du göra en prissökning i Sendify.
Tillkommer det extra kostnader?
Fraktpriset som du ser när du gör en prissökning i Sendify inkluderar alltid alla spårbara tilläggskostnader:
- Upphämtningstillägg
- Drivmedelstillägg
- Kapacitetstillägg
- Fraktsedeltillägg
- Fakturatillägg
- Säsongstillägg
Det här betyder att du ser slutpriset för frakten direkt i Sendify och att du kan ge din kund korrekta offerter på två minuter.
Undvik straffavgifter
För att det inte ska tillkomma extra kostnader i form av straffavgifter på din faktura, är det viktigt att du:
- Fyller i exakt vikt för din sändning
- Fyller i exakta mått för din sändning
- Mottagaren är på plats när transportören lämnar av sändningen