Fraktpartner

Abicarts kunder exporterar redan med Sendify

Information
Beskrivning av Sendify

Din allt-i-ett-tjänst för att jämföra, boka & spåra företagsfrakt

FÖRSÄLJNING/SUPPORT

010-3303091
sales@sendify.se

Export behöver inte vara varken kostsamt eller svårt

Många e-handlare upplever att det är svårt att sälja sina varor utomlands. Export kan upplevas som både krångligt, kostsamt, osäkert och tidskrävande, vilket gör att marknadspotentialen begränsas till Sverige. Dessutom kan det vara svårt att veta vilken transportör som är bäst till vilken destination – och hur fungerar egentligen en tullfaktura?

Med Sendify kan du som småföretagare känna dig trygg att expandera till nya marknader och skicka till destinationer i hela världen. Vi finns här för att hjälpa dig. Som företagare kan du skicka både pall och paket internationellt, till både B2B och B2C. Du har även fri upphämtning och full spårbarhet i Sendifys funktion Track and Trace. Är du idag nöjd med att enbart skicka varubrev, är Sendify dock inte lösningen för dig.

Bokningstjänst

Jämför och boka med de ledande transportörerna - på bara sekunder

Logistiksupport

Ibland blir det fel - vi finns här för dig på chat och telefon

Samlingsfaktura

Boka på över 20 fraktavtal med 5 olika transportörer - få bara en faktura

Kostnadsfritt

Ingen bindningstid, ingen startkostnad - betala bara för det du skickar

Nå nya marknader med Sendify

Sendify jämför fraktalternativ från några av världens ledande transportörer direkt i tjänsten och ger dig den bästa lösningen för just din destination. Ingen transportör är nämligen bäst på allt, och du som kund ska inte behöva begränsa dig till en transportör. Vi på Sendify vet att dina kunder förväntar sig olika leveransalternativ och är ibland, till exempel, beredda att betala extra för expressleverans. Leveransen är trots allt slutet på köpupplevelsen.

På Sendify är vi dessutom trötta på tråkiga gränssnitt och en användarvänlighet som snarare påminner om 1999 än 2019. Sendify är byggt för att du enkelt och snabbt skall kunna boka din frakt, så att du alltid kan känna dig trygg när du bokar frakt. Dessutom har vi Sveriges bästa service, där du som kund får hjälp med dina frågor hela vägen – från bokning till leverans.

Vad skulle det kosta mig
att börja sälja till Europa?

Inom EU är det fritt att både importera och exportera. Detta innebär att du som företag har möjlighet att enklet hitta nya marknader, utan krångel och extra kostander. Vill du veta mer rekommenderar vi att besöka europa.eu. När du bokar din export med Sendify förekommer heller inga dolda avgifter, inga bindningstider eller andra omkostnader som du inte räknat med. De siffror du får när du beräknar frakt är det du betalar. I korthet så betalar du endast för det du skickar, oavsett hur ofta eller hur stora volymer som du behöver skicka. Dessutom får du bara en faktura – oavsett hur många olika transportörer du använder. Samlingsfakturan skickar vi ut en gång i veckan, med 20 dagars betalningsvillkor.

Att registrera ditt företag är gratis, jämföra exportpriser likaså

Sendify är en gratistjänst för företag. Du jämför och bokar alltså frakter gratis i vårt system och betalar endast för den bokade frakten. Visst är det en smart tjänst? Ett tips är att registrera dig och göra en prisjämförelse. Har du frågor finns våra duktiga logistikagenter att nå via chatt eller på telefon, måndag 9.00–17.00, tis-tors 8.00–17.00 och fredag 8.00-16.00. De kan allt om frakt och kan visa dig hur du bokar, ta fram prisförslag och svara på alla dina frågor – så att du kan känna dig trygg med att exportera till nya marknader. Kontakta oss gärna via chatten eller på telefon: 010-330 30 70

Vi får alla tillgängliga alternativ direkt i systemet, bara ett klick bort. Det enda jag behöver göra är att välja – vill jag ha det billigaste eller snabbaste alternativet?

Henrik Karlsson, Key Account Manager på VANS

Om Abicart

Det är enkelt att starta webshop med Abicarts e-handelsplattform. Med Abicart kan du starta upp snabbt och i liten skala, och växa rejält med hela världen som marknad. Abicart passar både B2C och B2B. Det du behöver har Abicart förberett åt dig – mallar för design, integrationer mot logistiklösning, smidiga betalningslösningar och koppling mot bokföringen. Abicart startade 1998 som Textalk Webshop och har idag mer än 20 års erfarenhet av e-handel med mer än 3800 nöjda kunder i flera länder.

● Prova gratis i 30 dagar och sälj direkt
● Lång erfarenhet av e-handel, kunnig och trevlig support
● Från 495:- / månad

Kontakt
E-mail: support​@abicart.se
Telefon: 031-143314
www.abicart.se

Börja exportera med Sendify redan idag

Med Sendify kan du enkelt börja exportera till hela världen.