Max Schagerström
Max Schagerström

Nya funktioner i Sendify

Som du kanske märkt den senaste veckan så har det skett en hel del förändringar i vårt system. Det är ny design och flera nya, smarta funktioner som vi nu stolt kan presentera. Det är logistik - fast 2018.

Ett nytt, snyggt gränssnitt

Vi får ofta höra från våra användare att Sendify känns enkelt, fräscht och modernt – och det är vi superstolta över. Vi vill fortsätta att ligga i framkant, därför har vi uppdaterat och släppt ett nytt, snyggt gränssnitt. Snyggt jobbat Oscar och hela vårt design- och utvecklingsteam som drivit arbetet och levererat toppresultat.

Användarinställningar för gamla vanor

Stapelbart eller inte, vad brukar du skicka? Med vår senaste uppdatering kan du fördefiniera ditt gods så att det passar dina fraktvanor. Oavsett hur dina preferenser ser ut och vilken standard du väljer så går det självklart att anpassa din frakt för varje enskild sändning.

Välkommen Fortnox

Är du redan Fortnoxanvändare eller planerar du kanske att skaffa ett nytt affärssystem? Då borde du ta en titt på vår nya integration med Fortnox. Vi kan lova att du kommer att kunna spara massor av tid genom att importera dina ordrar direkt till Sendify utan att behöva fylla i adresser och uppgifter en gång till. Men mer om detta kommer framöver.

Håll koll på ditt pris med Kostnadskontroll

Vi tror på transparens och ibland skickar transportörerna tilläggsfakturor som inte stämmer överens med de priset du fått när du bokat din frakt. I vår nya Kostnadskontroll har vi skapat möjligheter för större inblick. Du kan enkelt se eventuella skillnader i ditt offererade- och fakturerade pris. Med Kostnadskontrollen hoppas vi kunna bidra med viktig information för att minska dina extrakostnader.

Favorisera dina transportörer

Har du en favorittransportör? Eller kanske en transportör du helst undviker? Under “Team” kan du själv bestämma vilka transportörer du vill jämföra och boka frakt med genom att aktivera och inaktivera bland de fem ledande transportörer som vi har anslutna till oss idag. En del användare vill helt enkelt hellre boka med vissa transportörer hellre än andra och då ska det vara enkelt att välja så att du slipper att tänka på det.

Säg det med en notifikation

Från och med nu kommer din mottagare att få ett mejl som meddelar att godset är påväg varje gång du bokar en sändning. I mejlet bifogar vi en spårningslänk så att hen kan följa frakten. Vill du inte att vi mejlar dina mottagare? Då går det bra att stänga av funktionen under “Team”.

Vad tror du om de nya funktionerna, kommer de att underlätta din logistik? Vi hoppas det! Men om du har frågor eller behöver hjälp så är det bara att kontakta vår Logistiksupport.

Vi vill såklart också ha massor av feedback så att vi kan fortsätta att utveckla i rätt riktning. Så om du har någon feedback  eller tankar kring uppdateringarna så får du mer än gärna mejla det till max@sendify.se.