Välkommen till familjen: VANS

från Februari 2016
av Sendify Team

Vi älskar att jobba med spännande varumärken. Genom att hjälpa dem att förenkla deras logistik kan de fokusera på vad de gör bäst. Som Vans, ett av världens främsta klädmärken. Säg hej till Henrik Karlsson, Key Account Manager på Vans i Sverige. Som användare av Sendify får han mer tid över att göra alla de där sakerna han faktiskt bryr sig om.

– Första gången jag blev introducerad till systemet kände jag bara ’Wow, går det verkligen att skicka ett paket på 10 kilo från Göteborg till New York för endast 800 kronor och få det levererat dagen efter – före lunch?’

Henrik Karlsson, Key Account Manager på Vans och för närvarande positionerad på Vans Showroom i Göteborg, berättar om sina första intryck av Sendify. Utöver tjänstens andra fördelar, som att spara tid och pengar, föll han för den transparenta överblicken och det användarvänliga gränssnittet.

– Vi får alla tillgängliga alternativ direkt i systemet, bara ett klick bort. Det enda jag behöver göra är att välja – vill jag ha det billigaste eller snabbaste alternativet?

Ibland är det billigaste alternativet även det snabbaste, som i New York-exemplet. Det har att göra med att olika transportföretag är olika bra på olika sträckor, men är man inte insatt i logistikvärlden kan det vara svårt att veta vilka transportföretag som är bäst var och när. Som tur är tar Sendify hand om allt det.

Vi får alla tillgängliga alternativ direkt i systemet, bara ett klick bort

– För oss som inte riktigt kan logistik och helst vill slippa tänka på det över huvud taget är enkelheten viktigast av allt, säger Henrik. Vi vill ha en lösning som är så enkel och bekymmersfri som möjligt. Med Sendify får vi det. Och det känns tryggt att veta att om det uppstår några frågor längs vägen finns Sendify där som en hjälpande hand.

Utöver personlig service ligger de verkliga fördelarna med Sendify i det automatiserade systemet. Det samlar till exempel alla fraktkostnader på en enda plats, vilket gör det enkelt att betala fakturor. Eller möjligheten att skicka notiser till utvalda personer för särskilt viktiga försändelser.

– Och förstås, att vi får fraktsedlarna direkt och kan printa ut dem med en gång.

Med Sendify slipper Henrik logistiskt krångel och får mer tid över till sådant han gillar med sitt jobb. Som skor. Och att prata om en mer hållbar och digitaliserad framtid.

– Det är kul att få vara med från start, precis efter lanseringen av Sendify. Allting håller på att digitaliseras, det är ingen trend – det är ett faktum. Titta bara på Uber. De vänder upp och ner på hela taximarknaden. Sendify är något på spåren här. Jag tror Sendify har potential att bli ett Uber för frakt.

Varför Vans använder Sendify:

Vi vill automatisera det som går

Sendify Team
December 2015
Läs artikeln här

Donal / Full Stack Developer

Sendify Team
Mars 2016
Läs artikeln här

Pontus / Business Development Intern

Sendify Team
Oktober 2016
Läs artikeln här