Ink n Art – Företaget med erfarenhet som tänker nytt | Sendify
Sendify

@ Sendify

Ink n Art – Företaget med erfarenhet som tänker nytt

Alla företag har en unik historia, och vi älskar att höra hur olika val längs vägen har tagit våra kunder dit de är idag. Ink n Art började sin resa för 25 år sedan på en bakgata i Los Angeles. Då som ett renodlat tryckeri, men har med tiden utvecklats till en av Sveriges bästa produktionsbyråer som idag levererar helhetslösningar inom tryck, grafisk produktion, distribution och lagerhantering.

Alla företag har en unik historia, och vi älskar att höra hur olika val längs vägen har tagit våra kunder dit de är idag. Ink n Art började sin resa för 25 år sedan på en bakgata i Los Angeles. Då som ett renodlat tryckeri, men har med tiden utvecklats till en av Sveriges bästa produktionsbyråer som idag levererar helhetslösningar inom tryck, grafisk produktion, distribution och lagerhantering.

– Vi är väldigt kundfokuserade och det har alltid varit vårt mål att växa med kunderna. Detta har i förlängning lett till att vi utvecklats till en produktionsbyrå med helhetslösningar, förklarar Rasmus.

Ink n Art anställd sitter framför dator

Från bakgatan i Los Angeles, till nyinflyttade lokaler i centrala Göteborg. Mycket har hänt på 25 år, och framförallt har Ink n Art vuxit rejält. Med ett starkt kundfokus har man också blivit mer flexibla och har idag både kunder och leverantörer inom och utanför Sveriges gränser.

– Ibland har vi mer tidskritiska leveranser och då är det bra att vi kan jämföra på både tid och pris i Sendify, och dessutom hålla fraktpriserna nere när vi får chansen till framförhållning. Oavsett så blir vi mer effektiva med vår tid, vilket indirekt betyder att vi sparar pengar.

Med en ständigt växande kundbas har övergången till Sendify också inneburit en bättre kontroll över Ink n Arts logistik.
– Vi har en annan översikt idag. Nu kan både vi och våra kunder spåra all frakt och se vart godset befinner sig. Vi får ett mail när leveransen är slutförd, vilket innebär att vi sparar tid och energi, eftersom att vi inte behöver kontrollera att godset kommit fram till kund. För oss blev det en av flera värdefulla förändringar när vi började använda Sendify. Vi visste nog innerst inne att vi inte jobbade utifrån det effektivaste alternativet, men man blir bekväm att jobba i gamla mönster. Fördelen med Sendify är också att det är väldigt enkelt att komma igång. Det tar bara några minuter, sen är man redo att börja skicka sina första frakter. Skulle man behöva hjälp på vägen, så finns både snabb och personlig support tillgänglig, vilket känns unikt inom transportbranschen, säger Rasmus.

– Sammanfattningsvis kan man säga att Sendify låter oss fokusera på det vi gör bäst genom att vi behöver lägga minimalt med tid på frakt och logistik.

“Oavsett så blir vi mer effektiva med vår tid, vilket indirekt betyder att vi sparar pengar.”